Monday, April 20, 2009

Perkataan Popular ~ M.A.L.A.S

Hari nie aku x pegi ofis. Malas. Banyak sebab sebenarnya aku malas nak g ofis nie. Tapi biarlah aku simpan sebab-sebab tue untuk aku jer. Korang x payah laa tau, bukan boleh tolong setel kan pun.

Kadang-kadang perkataan malas nie terlalu common dan orang selalu ambil kesempatan di atas penggunaan perkataan nie. Suka-suka korang jela nak pakai perkataan nie. Lantak korang la, malas aku nk amek tahu. Opss...

Nampak? Senang-senang jer pakai perkataan tue. Sebenarnya aku rasa malas nie x patut wujud sebab semua yang berlaku bersebab. Malas nie hanyalah batu loncatan dan penyambung kepada sebab-sebab tersebut. Dengan kata lain, ada benda yang buat kita jadi malas dan kalau setel benda tue, maka tiada lah malas. Korang paham x nie? Asyik duk angguk-angguk kepala jer.

Ada yang tanya aku kenapa x datang ofis. Jawapan aku seperti di atas laa, sebab aku malas nk cakap banyak. Yang concern tue, bagus laa aku berterima kasih. Yang x concern pun bagus jgk, aku pon x kesah. Aku faham kalau korang concern pun korang bukan dapat apa-apa, btol x?

Esok-esok kalau aku rasa mood aku okay, ada feel nk pegi ofis, aku akan datang.

Okay lah, aku dah malas nk type lagi...

Malas..Popular kan perkataan nie? Huhuhu...

0 comments: